U ovoj 27. nedjelji kroz godinu središnja tema je vjera i služenje. Nakon Kristovih
opomena da naše srce ne smije biti zatočeno ovezemaljskim prolaznim stvarima
nego biti slobodno za nebeske stvari, Riječ Božja nas želi posebno ohrabriti
kako živjeti u trenutcima kušnje i napasti. Zapravo nam pomaže da otkrijemo još više i dublje što je pravo kršćanstvo
i kako u njemu ustrajati.
PRAVEDNIK ĆE OD SVOJE VJERE ŽIVJETI
Prorok Habakuk traži, pita, iziskuje od Boga da djeluje na
sve nepravde i zlo koje se događa. Traži od Boga da ne dopusti da se svo to zlo
tako brzo razvija i da napada čovjeka sa svih strana. Ova Habakukova jadikovka
ili molitva često je i naša jadikovka. Često i mi znamo u trenucima kušnje,
patnje, boli, napasti, tražiti od Boga da nas oslobodi svih tih napasti. Svega
toga što nas pritišće, što ubija život u nama, a ne tražimo pomoć da nam da
snagu da to nosimo, prihvatimo. Tražimo čarobno rješenje svih tih problema. Dok
Božji odgovor na sve ovo je neočekivan. Iako je situacija više nego loša, Bog poziva
na jedan poseban trud i zalaganje i to: „Ispunjenju
teži, ne vara; ako stiže polako,čekaj jer odista će doći i neće zakasniti! Gle,
propast će onaj čija duša nije pravedna, a pravednik će od svoje vjere
živjeti."
Poruka je vrlo jasna: Imaš problema? Događaju ti se čudne
stvari? Ok! Prihvati ih. Smiri se,
pričekaj, ne paničari. Bog je tu. Ne napušta te. U svoj toj negativnoj zbrci
čuvaj dušu i srce. Budi pravednik – jer to ti osigurava život, spas, mir. Kad
sam bio u kušnji, kakva mi je vjera bila? Jesam ju prilagodio određenoj
situaciji ili sam se doista držao onih zapovijedi koje učvršćuju moju vjeru?
NE STIDI SE SVOJE VJERE
U istom duhu Bog svoju poruku šalje preko našega simpatičnog
sv. Pavla koji govori Timoteju, bratu u Kristu. Ohrabruje Timoteja u njegovu
nastojanju da očuva vjeru te ohrabri i vodi cijelu zajednicu. Bog ne šalje duha
bojažljivosti. Ne šalje nam duha koji će se zajedno s nama skrivati ili
prilagođavati Sotoni. Ne želi od nas učiniti plašljive ljude, ljude bez stava i
identiteta. Bog nas želi učiniti jakima.
Zato šalje Duha ljubavi, odvažnosti, hrabrosti. Duh kojeg primamo ne smije
nas i ne može nas učiniti zatvorenim ljudima, samo onima koji misle na sebe.
Koji privatiziraju vjeru. Ne. To Bog ne želi i to nije u opisu njegova identita
i poslanja. Primamo Duha života, Duha koji nam otkriva svu ljepotu Božje
stvarnosti. Pavao zato poziva Timoteja
da ne padne u jednu napast, a to je da stid ili sram zavlada u njegovu životu
zbog imena našega Gospodina Isusa Krista. Ne stidi se. Čak naprotiv, budi
ohrabren tim svjedočastvom. Bog ne treba plašljive ljude. One koji se na svaki
pokret neprijatelja (sotone) sklanjaju u mišju rupu, popuštaju pred
svjedočanstvima ovoga svijeta.
U svoj toj zbrci koju smo vidjeli u prvom čitanju
prepoznajemo ipak Božji poziv na smirenost i strpljivost, a preko Pavla
dobivamo još dublje značenje a to je da je Bog aktivan i u trenucima naše
kušnje i slabosti. On djeluje kada nam se čini najudaljenijim. Što je čovjeku
činiti u tom trenutku. Evanđelje je odgovor na to pitanje.
UMNOŽI NAM VJERU
Učenici traže danas od svoga učitelja da učini nešto
zanimljivo i to: Umnoži nam vjeru. To ne znači da učenici nemaju vjere. Nego
prokušana raznim kušnjama vjera im je slaba, izgubila je na snazi i
učinkovitosti. Vjerojatno zbog straha od neuspijeha, od ljudskih slabosti. Zato
učenici traže od Isusa da im umnoži vjeru. Da ih učini sigurnima. Sposobnima za
život i rad. Za njihovo apostolsko djelovanje. Potpunu snagu dobit će nakon
smrti i uskrnuća. Na dan silaska Duha Svetoga. Postavljamo si pitanje: a što do
tada? Isus učenicima odgovora vrlo jednostavno što vrijedi danas za svakoga od nas, a to je: Gospodaru (Isus
govori da je riječ o njima) te njihovom sluzi poručuje: zar duguje zahvalnost
sluzi za ono što mu je bilo naređeno. Opet Isus koristi sliku svakodnevnog
života da nas uvede u vječni život. Želi nam reći da se samo uz Božju milost i
pomoć možemo spasiti. Sami sebe ne možemo dovesti do vječnosti. Samo On to
može. I nastavlja: tako i vi kad
izvršite što vam je naređeno, recite: sluge smo beskorisne. Učinismo što smo
bili učiniti.
Što je vjera? To je pitanje na koje svatko od nas ljudi može
odgovoriti svojim životom. Izgleda da ima vjera onoliko koliko ima i ljudi.
Iako postoji ta različitost u pristupu vjeri, ipak ima nešto što čini tu vjeru
posebnom. Jer vjerovati znači pouzdati se u nekoga, imati povjerenja. Vjera je
dar s neba. Abraham je primjer u kojem moli za milosni dar, dobiva taj dar, te
Bog ga zove da taj dar vrati njemu. Abraham u toj svojoj vjeri: Bog dao, Bog
uzeo, čini nešto savršeno. S velikim pouzdanjem u Boga i njegovu milost i
providnost čini sve ono što Bog traži od njega. E, to je čovjek vjere. On tim
činom postaje praotac naše vjere, postaje naš učitelj, otac vjere. U Novom Zavjetu
imamo Blaženu Djevicu Mariju. Čisti primjer vjere koja nadilazi ljudske
kalkulacije zbrajanja i oduzimanja. Marijino nije slijepo vjerovanje, nego
vjerovanje s povjerenjem, s pouzdanjem.
Vjera nije traženje nekoga svoga Boga u kojem ću se ja
osjećati dobro. Vjera je slijediti Boga koji preko svoga Sina objavljuje nam
Božje sinovstvo, a vodi nas Duhom Svetim da sveto živimo to Sinovsto. Zato
vjerovati u Boga znači vršiti njegove zapovijedi. Prepoznati njegovu milost,
blizinu i ljubav u našem životu. Vjerovati znači predati se Bogu i dopustiti da
nas svojom riječju i sakramentima oblikuje po svojoj ljubavi. Zato je vjera
odgovor na Božji poziv. Vjera u Isusa Krista zahtjeva vršenje Božji zapovijedi
kroz služenje drugima i pomaganje drugome.
Neka naša molba Isusu bude upućena poput molbe apostola. Umnoži nam vjeru. Svoga Duha
Gospodine pošalji da nas učvrsti u vjeri u kojoj je i po kojoj je tvoj Sin dao
život za nas.
Nema komentara:
Objavi komentar