nedjelja, 29. rujna 2013.

Život siromaha i bogataša se nastavlja



U evanđelju od prošle nedjelje (Lk 16,1-13), Isus nas još jednom jasno poziva da razmislimo o opasnostima koje proizlaze iz nekorektnog i nepažljivog korištenja bogatstva. Tko su zapravo bogati? U prvom čitanju prorok Amos sedam stoljeća prije Krista govori tko su bogataši, koje su njihove privilegije i što oni čine. To su oni čije uživanje u bogatstvu omalovažava drugoga čovjeka. Ne dopuštaju da se drugi ostvari u životu. Bogataši su oni koji sjede u foteljama, piju vino iz velikih čaša, ali ne vide one koji propadaju i umiru jer nemaju kruh za život. Po proroku Amosu bogati su puni egoizma, misle samo na sebe. Potaknuti porukom proroka Amosa molimo Gospodina da nas oslobodi od svake vrste egoizma i krive navezanosti na stvari i osobe. Budimo djeca slobode Božje koja traže svoje bogatsvo u Isusu Kristu. Zato nam sv. Pavao, koji piše Timoteju,  pokazuje put kojim nam je ići i što činiti, za čim čeznuti. Pavao govori: bježite od ovih stvari i tražite pravdu, vjeru, ljubav, strpljivost. Svim sredstvima se borite da zadobijete VJEČNI ŽIVOT. Pavao nas uvodi u novo otajstvo našega života,a to je život nakon smrti. On doista biranim riječima ohrabruje Timoteja, a i svakoga vjernika, govoreći  o Bogu kao darovatelju života, te o Kristovu svjedočanstvu i o njegovom drugom dolasku. Pavao govori o vječnim i neprolaznim stvarima. Zbog toga neka naš život i naše svjedočenje i djelovanje bude usmjereno prema životu koji  daje Otac Nebeski u svome Sinu, koji iz ljubavi daje svoj život za naše spasnje.

U Evanđelju po Luki (Lk, 16,19-31), Isus govori prispodobu o bogatašu i siromahu. Bogataš je onaj koji uživa u svome bogatstvu. On  se zatvara u svoje bogatstvo koje mu ne dopušta da se otvori prema drugima i potrebitima nego samo jača svoj egoizam i svoju ovozemnu sigurnost. Opisujući siromaha Isus govori o njegovoj socijalnoj bijedi, odbačenosti, siromaštvu. Isus se ne zadržava na ovim vrlo jasnim činjenicama, nego nastavlja svoje razmišljanje govoreći:  Život siromaha i bogataša se nastavlja. Ne prestaje sa smrću.
Događa se ono što nitko nije očekivao. Siromah koji ima i svoje  ime: Lazar i koji je živio u bijedi i siromaštvu, sada se nalazi u rukama Abrahamovim i uživa svu milinu Božje milosti. Dok bogataš zbog svoje raskoši u prvome životu sada podnosi veliku muku i bol. S ovim nas Gospodin želi potaknuti da razmišljamo o načinu našega života ovdje na zemlji. Isplati se žrtvovati, podnijeti muku, patnju, bol, nepravdu, ponižavanje zbog imena Isusova, da nas Njegovo ime u ovom životu i nakon smrti proslavi, uzdigne i pokaže pravo lice Boga živoga. Kao što vidimo, bogatstvo doista može biti prepreka u mome odnosu prema drugima ali i u mome odnosu prema Bogu. Bogataš moli da netko od mrtvih ode njegovoj braći i pozove ih da se obrate i da ne žive kao što je on živio, da i njih ne bi zadesila ista kazna. Odgovor koji čuje bogataš nimalo ga ne ohrabruje nego ga još više baca u ponor i tugu; ako oni nisu spremni slušati glas proroka koji govori da se treba vratiti na pravi put, neće ni u trenutku ako netko od mrtvih ustane i pozove ih na obraćenje. Božji znakvi nisu znakovi ovoga svijeta. Božji put nije put propasti nego slave. Ne dozvolimo, draga braćo i sestre, da naše srce zarobi bogatsvo ovoga svijeta. Neka nas u svemu tome prati zagovor Blažene Djevice Marije koja je bogata milosću Božojm te potaknuti primjerom sv. Ivana Bosca odvažno služimo drugima, a posebno mladima i potrebitima.  

Nema komentara:

Objavi komentar