U evanđelju od prošle nedjelje (Lk
16,1-13), Isus nas još jednom jasno poziva da razmislimo o opasnostima koje
proizlaze iz nekorektnog i nepažljivog korištenja bogatstva. Tko su zapravo
bogati? U prvom čitanju prorok Amos sedam stoljeća prije Krista govori tko su
bogataši, koje su njihove privilegije i što oni čine. To su oni čije uživanje u
bogatstvu omalovažava drugoga čovjeka. Ne dopuštaju da se drugi ostvari u životu.
Bogataši su oni koji sjede u foteljama, piju vino iz velikih čaša, ali ne vide
one koji propadaju i umiru jer nemaju kruh za život. Po proroku Amosu bogati su
puni egoizma, misle samo na sebe. Potaknuti
porukom proroka Amosa molimo Gospodina da nas oslobodi od svake vrste egoizma i
krive navezanosti na stvari i osobe. Budimo djeca slobode Božje koja traže
svoje bogatsvo u Isusu Kristu. Zato nam sv. Pavao, koji piše Timoteju, pokazuje put kojim nam je ići i što činiti, za
čim čeznuti. Pavao govori: bježite od ovih stvari i tražite pravdu, vjeru,
ljubav, strpljivost. Svim sredstvima se borite da zadobijete VJEČNI ŽIVOT.
Pavao nas uvodi u novo otajstvo našega života,a to je život nakon smrti. On
doista biranim riječima ohrabruje Timoteja, a i svakoga vjernika, govoreći o Bogu kao darovatelju života, te o Kristovu
svjedočanstvu i o njegovom drugom dolasku. Pavao govori o vječnim i neprolaznim
stvarima. Zbog toga neka naš život i naše
svjedočenje i djelovanje bude usmjereno prema životu koji daje Otac Nebeski u svome Sinu, koji iz
ljubavi daje svoj život za naše spasnje.
U Evanđelju po Luki (Lk,
16,19-31), Isus govori prispodobu o bogatašu i siromahu. Bogataš je onaj koji
uživa u svome bogatstvu. On se zatvara u
svoje bogatstvo koje mu ne dopušta da se otvori prema drugima i potrebitima
nego samo jača svoj egoizam i svoju ovozemnu sigurnost. Opisujući siromaha Isus
govori o njegovoj socijalnoj bijedi, odbačenosti, siromaštvu. Isus se ne
zadržava na ovim vrlo jasnim činjenicama, nego nastavlja svoje razmišljanje
govoreći: Život siromaha i bogataša se nastavlja. Ne
prestaje sa smrću.
Događa se ono što nitko nije
očekivao. Siromah koji ima i svoje ime:
Lazar i koji je živio u bijedi i siromaštvu, sada se nalazi u rukama
Abrahamovim i uživa svu milinu Božje milosti. Dok bogataš zbog svoje raskoši u
prvome životu sada podnosi veliku muku i bol. S ovim nas Gospodin želi
potaknuti da razmišljamo o načinu našega života ovdje na zemlji. Isplati se
žrtvovati, podnijeti muku, patnju, bol, nepravdu, ponižavanje zbog imena Isusova,
da nas Njegovo ime u ovom životu i nakon smrti proslavi, uzdigne i pokaže pravo
lice Boga živoga. Kao što vidimo, bogatstvo doista može biti prepreka u mome
odnosu prema drugima ali i u mome odnosu prema Bogu. Bogataš moli da netko od
mrtvih ode njegovoj braći i pozove ih da se obrate i da ne žive kao što je on
živio, da i njih ne bi zadesila ista kazna. Odgovor koji čuje bogataš nimalo ga
ne ohrabruje nego ga još više baca u ponor i tugu; ako oni nisu spremni slušati
glas proroka koji govori da se treba vratiti na pravi put, neće ni u trenutku
ako netko od mrtvih ustane i pozove ih na obraćenje. Božji znakvi nisu znakovi
ovoga svijeta. Božji put nije put propasti nego slave. Ne dozvolimo, draga
braćo i sestre, da naše srce zarobi bogatsvo ovoga svijeta. Neka nas u svemu
tome prati zagovor Blažene Djevice Marije koja je bogata milosću Božojm te
potaknuti primjerom sv. Ivana Bosca odvažno služimo drugima, a posebno mladima
i potrebitima.
Nema komentara:
Objavi komentar