Za današnje evanđelje imamo
Isusov nastupni govor prema Mateju u kojem najavljuje da se približilo Kraljevstvo
Nebesko i zbog toga se svi trebaju obratiti. Za drugo čitanje imamo odlomak iz
Prve Korinćanima u kojemu Pavao potiče krištene vjernike na jedinstvo zato što
svi vjeruju u istoga Krista s kojim su životno povezani u krštenju. Ova nedjelja
pada u ovkiru tjedna molitvi za ponovno puno jedinstvo kršćana koje intezivnije
obavljamo svake godine od 18. do 25. siječnja. Zato ćemo danas razmišljati kako
je jedinstvo Crkve Kristov dar i zadatak.
U ovom provom čitanju prorok
Izaija propovijeda u Jeruzalemu 733. god. prije Krista, nakon što su trupe
asirskoga kralja Tigleta Pilesara III. područje plemena Zebulonova i Naftalijeva
pripojile asirskoj državi. Prorok zatim tješi sunarodnjake koju su time zapali
u tamu ropstva te najvaljuje vrijeme svjetla i obnove, kada nastupi idealni
vladar Emanuel. Tada će narodu koji živi u tami ropstva i grijeha zasjati jarka
svijetlost. Činjenica je da Isus počinje propovijedati u Galileji te je najveći
dio svoga vremena proveo među rubnim stanovnicima svojega mesijanskoga
poslanja. Evađelist Matej to vidi kao ispunjenje proročanstva i zbog toga to
navodi u današnjem evanđelju.
U drugom čitanju Pavao kori one
krštene koji se dijele na simpatizere Petra, Pavla ili Apolona. Podsjeća ih da
su kršćani jednoga mjesta dio Crkve koja je jedna zato što su svi vjerom i
krštenjem povezani s Kristom i međusobno. Sam Pavao se odriče svojih
simpatizera jer nije on za njih raspet i jer nisu kršteni na njegovo ime. On je
zadovoljan što propovijeda Krista raspetoga, ponosi se mudrošću križa i traži
od vjernika da odbace vrednovanje propovijednika prema grčkoj mudrosti. Ovo nas
čitanje potiče na obnovu vjere u Crkvu koja je snagom Duha životvorca jedna,
sveta, katolička i apostolska.
U današnjem evanđelju prikazan je
Matejev izvještaj o Isusovoj nastupnoj propovijedi i pozivu Petru, Andriji,
zatim Jakovu i Ivanu da mu se pridruže u propovijedanju Kraljevstva Božjega i
liječenju bolesnih. Što znači obratite se približilo se Kraljevstvo Božje?
Povezat ćemo ovo s Isusovom molitvom: Oče, dođi kraljevstvo tvoje! (Lk 11,2; Mt 6,10). Isus ovo govori u
trenutku kada je zatvorio stolarsku radnju u Nazaretu, jer je prigodom krštenja
na Joradnu dobio znak da je vrijeme za mesijansko djelovanje, ali da treba biti
skroviti Mesija, poput Sluge Patnika iz Knjege Izaijine. Isus je doživio
promjenu, presložio je svoj um i srce da bi se potpuno stavio na raspolaganje
Bogu. Sada zove sve ljude, a posebno prve učenike na takvo preslaganje uma i
srca da bi Bog po njima širio svoje kraljevstvo, da bi otkrio kako mu je stalo
do svakoga čovjeka. Približilo se kraljevstvo Božje znači da po Isusovim
djelima i riječima Bog iznova ulazi u svoj narod i u cijelu ljudsku zajednicu.
Dođi kraljevstvo tvoje znači da se Isus stavlja Bogu na raspolaganje, da želi
biti „uprisutnitelj“ njegove dobrote i ljubavi među ljudima.
Dakle, rad za Kraljevstvo Božje
traži preslaganje uma i srca, otvaranje za nešto novo što Bog nudi po Gospodinu
Isusu. Upravo takvo duhovno pospremanje vlastite kuće srž je za jedno
autentično življenje ekumenizma kao pokreta za ponovno jedinstvo kršćana.
I nas Isus danas zove da
djelujemo po Njegovu Duhu, da pospremimo pred vlastitim vratima sve ono što
nije dobro, biti spremni na obraćenje i kajanje za naše grijehe posebno protiv
jednistva kršćana i jedinstva s Bogom i drugim ljudima. Neka nas Duh Sveti vodi na našem zemaljskom
putu te da ne zaboravimo nikada da nas On poziva na obraćenje i kajanje za naše
krive postupke radi Kraljevstva Božjega.