nedjelja, 1. veljače 2015.

Moćna Kristova Riječ

Marko Evanđelist ne odustaje od svoje namisli da nam što jasnije predstavi Onoga o kojem piše u ovom svom djelu i zapravo Onoga koji jest ovo djelo. Danas u ovom odlomku evanđelist nam predstavlja Isusa  u svom njegovom autoritetu, kojem se svi oni koji se nalaze u njegovoj blizini dive.
Dakle, Isus osim što pokazuje i manifestira svoj autoritet kao prorok, on propovijeda tu svoju riječ koja je u suprotnosti s naukom farizeja, pismoznanaca te predstavlja volju svoga Oca jaču od Zakona. Subotom u sinagogi Isusa pokazuje svu svoju vlast na Sotonom, duhom zla i razdora. Tko je taj čovjek?  To je pitanje puno iznenađenja onih koji ne razumiju odakle tolika i takva vlast čovjeku,  Isusu iz Nazareta. Marko u svom Evanđelju predstavlja na poseban način ljudsku dimenziju Isusa Krista iz koje izvlači jasne znakove njegova Božanstva i snage Duha Svetoga. I sam Evanđelist nas želi još više zbližiti s pravim čovjekom i pravim Bogom – Isusom Kristom

Bat Qol

Židovi si zvali moćni Božji glas Bat Qol i zazivali su ga zajedno u trenucima kada su ljudske nade došle do svoje granice neučinkovitosti. Zazivali su ga kada su se na prelasku kroz Crveno more i okruženi egipatskom vojskom osjećali izgubljeni. Prvi se puta taj moćni glas objavljuje Mojsiju koji u ime Božje dotiče more koje se otvara. Na brdu Sinaju jest glas Božji koji uredi deset Božjih zapovijedi, put koji narod treba proći da bi bio svet narod Božji. Ali Mojsije koji govori u prvom čitanju: Proroka kao što sam ja, iz tvoje sredine, od tvoje braće, podignut će Gospodin, Bog tvoj: njega slušajte. Nato mu reče Gospodin: A ne bude li tko poslušao moji riječi što ih prorok bude govorio u moje ime, taj će odgovarati preda mnom. Na temelju ovih riječi Židovi žive u iščekivanju Mesije, kršćani u tom glasu prepoznaju Isusa Krista. 
                         
Isus u svom pohodu silazi iz Nazareta u Kafarnaum, grad ribara na obali Genezaretskog jezera. Tu je tražio svoje prve učenike, apostole, subotom ulazi u sinagogu – za Židove kuća molitve – ne samo za molitvu nego za nauku. Isus naučava. U toj sinagogi Isus se pokazuje kao veliki prorok navješten od strane Mojsija i iščekivan od židova. Njegova riječ se manifestra kao Bar Qol, moćni Božji glas. Marko nam donosi dijalog između sotone i Isusa u kojem vidimo kratku i jasnu zapovijed s kojom Isus istjeruje sotonu. U Isusovo vrijeme smatralo se da je sotona izvor i početak svake bolesti, posebno mentalnih u kojim bolesnik nije vladao samim sobom. Ali ovdje se govori o sotoni u pravom smislu riječi. Čovjek u početku normalan sjedio je u sinagogi među mnogima, te odjednom nečisti duh koji stanuje u njemu i dominira nad njegovim tijelom progovara: Što ti imaš s nama Isuse Nazarećanine? Kristov odgovor je vrlo jasan. Umukni i izađi iz njega. Evanđelist nam želi jasno dati do znanja da je Isus Sin Božji koji oslobađa od svakoga zla. To je jako važna poruka današnjega evanđeoskog odlomka.
Narod je u čudu. Njegov glas ima vlast. Naučava narod, zapovijeda nečistom duhu, on je Svetac Božji. Satnik će dati jasnoću ovom odlomku: Samo reci riječ i ozdravit će sluga moj (Mt 8,5) Njegova riječ postaje spasenje, njegov glas pobjeđuje sotonu, zlo.

Riječ koja spašava

Crkva nas danas poziva da gledamo Isusa s istom vjerom i povjerenjem kao što ga je gledao narod u Kafarnaumu. Poziva nas da s vjerom izgovaramo riječi satnika prisjećajući se da ta Isusova riječ ne služi samo za ozdravljenje od bolesti i zla, nego da je ta riječ naše spasenje. Njegova riječ je dar, nauka novoga zakona ljubavi. Budimo otvoreni toj riječi da nas izliječi od zla i dopustiti da u nama stvori plodno tlo za djela ljubavi i čežnju za vječnosti.