Marko Evanđelist ne odustaje od
svoje namisli da nam što jasnije predstavi Onoga o kojem piše u ovom svom djelu
i zapravo Onoga koji jest ovo djelo. Danas u ovom odlomku evanđelist nam
predstavlja Isusa u svom njegovom
autoritetu, kojem se svi oni koji se nalaze u njegovoj blizini dive.
Dakle, Isus osim što pokazuje i
manifestira svoj autoritet kao prorok, on propovijeda tu svoju riječ koja je u
suprotnosti s naukom farizeja, pismoznanaca te predstavlja volju svoga Oca jaču
od Zakona. Subotom u sinagogi Isusa pokazuje svu svoju vlast na Sotonom, duhom
zla i razdora. Tko je taj čovjek? To je
pitanje puno iznenađenja onih koji ne razumiju odakle tolika i takva vlast
čovjeku, Isusu iz Nazareta. Marko u svom
Evanđelju predstavlja na poseban način ljudsku dimenziju Isusa Krista iz koje
izvlači jasne znakove njegova Božanstva i snage Duha Svetoga. I sam Evanđelist
nas želi još više zbližiti s pravim čovjekom i pravim Bogom – Isusom Kristom
Bat Qol
Židovi si zvali moćni Božji glas
Bat Qol i zazivali su ga zajedno u trenucima kada su ljudske nade došle do
svoje granice neučinkovitosti. Zazivali su ga kada su se na prelasku kroz
Crveno more i okruženi egipatskom vojskom osjećali izgubljeni. Prvi se puta taj
moćni glas objavljuje Mojsiju koji u ime Božje dotiče more koje se otvara. Na
brdu Sinaju jest glas Božji koji uredi deset Božjih zapovijedi, put koji narod
treba proći da bi bio svet narod Božji. Ali Mojsije koji govori u prvom
čitanju: Proroka kao što sam ja, iz tvoje sredine, od tvoje braće, podignut će
Gospodin, Bog tvoj: njega slušajte. Nato mu reče Gospodin: A ne bude li tko
poslušao moji riječi što ih prorok bude govorio u moje ime, taj će odgovarati
preda mnom. Na temelju ovih riječi Židovi žive u iščekivanju Mesije, kršćani u
tom glasu prepoznaju Isusa Krista.
Isus u svom pohodu silazi iz
Nazareta u Kafarnaum, grad ribara na obali Genezaretskog jezera. Tu je tražio
svoje prve učenike, apostole, subotom ulazi u sinagogu – za Židove kuća molitve
– ne samo za molitvu nego za nauku. Isus naučava. U toj sinagogi Isus se
pokazuje kao veliki prorok navješten od strane Mojsija i iščekivan od židova. Njegova
riječ se manifestra kao Bar Qol, moćni Božji glas. Marko nam donosi dijalog između
sotone i Isusa u kojem vidimo kratku i jasnu zapovijed s kojom Isus istjeruje
sotonu. U Isusovo vrijeme smatralo se da je sotona izvor i početak svake
bolesti, posebno mentalnih u kojim bolesnik nije vladao samim sobom. Ali ovdje
se govori o sotoni u pravom smislu riječi. Čovjek u početku normalan sjedio je
u sinagogi među mnogima, te odjednom nečisti duh koji stanuje u njemu i
dominira nad njegovim tijelom progovara: Što ti imaš s nama Isuse Nazarećanine?
Kristov odgovor je vrlo jasan. Umukni i izađi iz njega. Evanđelist nam želi
jasno dati do znanja da je Isus Sin Božji koji oslobađa od svakoga zla. To je
jako važna poruka današnjega evanđeoskog odlomka.
Narod je u čudu. Njegov glas ima
vlast. Naučava narod, zapovijeda nečistom duhu, on je Svetac Božji. Satnik će dati
jasnoću ovom odlomku: Samo reci riječ i ozdravit će sluga moj (Mt 8,5) Njegova
riječ postaje spasenje, njegov glas pobjeđuje sotonu, zlo.
Riječ koja spašava
Crkva nas danas poziva da gledamo
Isusa s istom vjerom i povjerenjem kao što ga je gledao narod u Kafarnaumu.
Poziva nas da s vjerom izgovaramo riječi satnika prisjećajući se da ta Isusova
riječ ne služi samo za ozdravljenje od bolesti i zla, nego da je ta riječ naše
spasenje. Njegova riječ je dar, nauka novoga zakona ljubavi. Budimo otvoreni
toj riječi da nas izliječi od zla i dopustiti da u nama stvori plodno tlo za
djela ljubavi i čežnju za vječnosti.